Ile kosztuje pozycjonowanie w Google? Tematyka pozycjonowania witryn internetowych jest niezwykle obszerna. W największym skrócie: pozycjonowanie to określenie dla procesu, którego celem jest zwiększenie pozycji konkretnej strony w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google, Bing lub innej. Cechą charakterystyczną pozycjonowania jest fakt, iż jest to proces długotrwały.
Aby pozycjonowanie mogło przynieść oczekiwane przez nas rezultaty, nieustannie musimy dbać o to, aby wszystkie ustalone procesy były realizowane w sposób systematyczny. Sporo osób zastanawia się nad tym, ile kosztuje pozycjonowanie w Google. Specjalnie dla nich przygotowaliśmy niniejszy artykułu. Zapraszamy do wnikliwej lektury.
Czym jest SEO – najważniejsze informacje
Pozycjonowanie często określa się za pomocą trzyliterowego skrótu SEO, z angielskiego search engine optimization. Co oznacza to pojęcie? Pod terminem SEO rozumiemy szereg działań, których podstawowym celem jest zapewnienie danej stronie internetowej jak najwyższych, bezpłatnych wyników wyszukiwania w wyszukiwarce. Takie wyniki często zamiennie określa się także jako wyniki organiczne. Warto wiedzieć, że pozycjonowanie jest stałym procesem, ponieważ nieustannie trzeba dbać o to, aby należąca do nas strona internetowa zajmowała jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce.
Eksperci podkreślają, że obecnie pozycjonowanie uważa się za jeden z najwydajniejszych elementów marketingu internetowego. Dzięki niemu można pozyskać wartościowy ruch na stronę z wyszukiwarki. To z kolei daje nam niepowtarzalną szansę na pozyskanie sporego grona klientów. O sile pozycjonowania doskonale wiedzą właściciele firm, którzy podjęli decyzję o zainwestowaniu w pozycjonowanie. Sporo osób zastanawia się jednak nad tym, czy pozycjonowanie jest drogie.
Ile kosztuje pozycjonowanie?
Na ostateczną cenę pozycjonowania ma wpływ naprawdę ogromna liczba zróżnicowanych czynników. Przede wszystkim należy zastanowić się nad tym, czy za pozycjonowanie zabierzemy się we własnym zakresie, czy też zdecydujemy się na skorzystanie z pomocy fachowców z agencji SEO. To pierwsze rozwiązanie będzie całkowicie darmowe. Należy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że samodzielne wypozycjonowanie strony internetowej będzie wymagało od nas sporych nakładów czasowych. Za pozycjonowanie powinni się brać tylko ci, którzy posiadają niezbędną wiedzę.
Jeśli o pozycjonowaniu stron internetowych nie wiemy zbyt wiele, znacznie bezpieczniej jest zdecydować się na tę drugą opcję, czyli skorzystanie z usług profesjonalnej agencji SEO. W czym może nam taka agencja pomóc? Tak naprawdę we wszystkim. Dzięki niej strona może trafić w wyjątkowo krótkim czasie na szczyt listy wyszukiwania. Od czego zależy koszt pozycjonowania w agencji? Sporo zależy od tego, czy mamy do czynienia ze sklepem internetowym czy prostą stroną WWW. Poniżej omawiamy dokładnie, co wchodzi w skład działań optymalizacyjnych mających wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
Polecamy także:
Profesjonalny audyt SEO
Jeśli podejmiemy decyzję o skorzystaniu z usług profesjonalnej firmy oferującej pozycjonowanie, w pierwszej kolejności przeprowadzi ona dla nas audyt SEO. Jest to określenie dla dokumentu, w którym zostaną przedstawione najistotniejsze informacje na temat aktualnej pozycji danej domen. Fachowiec odpowiadający za przygotowanie audytu SEO w końcowym dokumencie bardzo dokładnie omówi, jakie dotychczasowe działania z zakresu SEO były pozytywne i efektowne, a nad którymi należy popracować. W audycie SEO powinny być także przedstawione propozycje rozwiązań dla tych błędów.
Każdy audyt zawiera nieco inne informacje, gdyż każda strona internetowa ma zupełnie inną specyfikę. Warto jednak wiedzieć o tym, że do przeprowadzenia profesjonalnego audytu SEO używa się wielu profesjonalnych narzędzi, takich jak Google Speed Insight, Google Search Console, Deep Crawl i wiele, wiele innych.
Ile czasu trwa przygotowanie audytu SEO? Profesjonaliście powinno to zająć około 2-4 godziny w przypadku zwykłej strony internetowej. Czas ten ulega znacznemu wydłużeniu (nawet do kilkunastu godzin) w przypadku sklepów internetowych. Jaki będzie koszt audytu SEO? Za jedną godzinę pracy takiego fachowca należy zapłacić około 100 złotych, dlatego jeśli przygotowanie audytu zajmie mu 3 godziny, koszt ostateczny wyniesie 300 złotych.
Jak działają algorytmy Google?
Wyszukiwarka Google jest obecnie zdecydowanie najpopularniejszą wyszukiwarkę nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie. W jaki sposób szeregowane są pozycje w wynikach wyszukiwania? Odpowiadają za to algorytmy Google. Oceniają one stronę internetową a także precyzyjnie określają jej pozycję w wynikach wyszukiwania.
Warto wiedzieć, że kryteriów oceny stron internetowych stosowanych przez Google jest aż 200. Algorytmy biorą pod uwagę unikalność oraz jakość treści na stronie, poziom optymalizacji witryny a także ilość linków prowadzących do danej strony. Okazuje się, że znaczenie poszczególnych elementów oraz czynników wpływających na pozycję strony w wyszukiwarce jest całkowicie niejawne. Dodatkowo, może się to nieco różnić w zależności od tego, z jaką branżą czy zapytaniem mamy do czynienia.