Dlaczego pozycjonowanie jest ważne? Dla przedsiębiorcy najważniejsze jest, aby jego marka była popularna i rozpoznawalna, a na stronie internetowej panował duży ruch. Zadania te wypełnia reklama i marketing w formie bezpośredniej, jednak istnieją sposoby zwiększenia ruchu na stronie internetowej, co jest niezmiernie ważne, ponieważ przekłada się na zwiększenie ilości potencjalnych klientów. Sprawdźmy, czym jest pozycjonowanie i dlaczego warto z niego korzystać z agencji SEO Wild Moose.

Kilka słów o stronie internetowej

Każdy szanujący się przedsiębiorca już na wstępie prowadzenia działalności zadba o posiadanie strony internetowej swojej firmy. Na stronie znajdują się najważniejsze informacje o firmie, opisy i zdjęcia realizacji flagowych projektów, a także oferta. To właśnie to ostatnie pojęcie jest najważniejsze, ponieważ będzie wyróżniać firmę na tle innych przedsiębiorstw. Jednak korzystna oferta i doskonale zaprojektowana strona internetowa to dopiero początek drogi sprzedażowej. Kluczowe jest, aby o firmie i jej ofercie dowiedziało się jak najwięcej osób. Żyjemy w czasach, kiedy to najczęściej szukamy informacji w internecie, dlatego jest to najlepsze miejsce do rozreklamowania swojej firmy. Kilka wpisanych w wyszukiwarkę Google słów i jedno kliknięcie otwiera poszukującym drogę do stron internetowych dotyczących branż, które ich interesują. Aby firma znalazła się w czołówce wyszukiwanych stron, musi się pozycjonować.

Czym jest pozycjonowanie stron?

Definicja jest niezmiernie prosta. Otóż pozycjonowanie stron polega na procesie, który pozwala na zwiększenie widoczności strony internetowej w internecie. Aby strona była bardziej widoczna, musi znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Marzeniem każdego przedsiębiorcy jest znalezienie się w pierwszej dziesiątce, czyli na pierwszej stronie wyszukiwarki. Powód jest bardzo prozaiczny, otóż osoby poszukujące informacji, z reguły skupiają się właśnie na pierwszej stronie wyszukiwarki. Za pozycjonowanie stron odpowiadają skomplikowane i zaawansowane algorytmy, które analizują czynniki rankingowe, a następnie je przeliczają. Na podstawie uzyskanych wyników ustalany jest swoisty ranking stron, które wyświetlą się w wyszukiwarce jako pierwsze po wpisaniu konkretnego słowa kluczowego. Algorytmy są nieznane, co więcej – zmieniają się co jakiś czas. Przedsiębiorcy zajętemu prowadzeniem dużej firmy trudno byłoby podejmować samodzielne działania związane z pozycjonowaniem strony, które precyzyjnie przełożą się na wynik pierwszej dziesiątki w rankingach. Wiązałoby się to z ogromnym nakładem czasu i pracy. Wskutek dużego popytu, powstały firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych swoich klientów. Duże przedsiębiorstwa natomiast inwestują w oddzielne jednostki IT wyodrębnione ze struktur własnej firmy, które zajmują się pozycjonowaniem strony internetowej.

Zobacz również:

Dlaczego warto podjąć działania, zwiększające ruch na stronie internetowej?

Duży ruch na stronie internetowej, to również sporo potencjalnych klientów. Mamy do zaoferowania świetnie zaprojektowaną stronę internetową, na której znajdują się często oprócz oferty blogi z poradami, a nawet forum do wymiany opinii – więc nie dziwi fakt, że chcemy się nią pochwalić i zyskać kolejnych zadowolonych klientów. Warto dowiedzieć się, dlaczego jeszcze pozycjonowanie strony jest takie ważne.

Budowanie marki

Jeśli firma dopiero wkracza na rynek i nie jest jeszcze rozpoznawalna, lub nawet znana, pozycjonowanie strony niewątpliwie zmieni ten fakt. Tworzenie w internecie wartościowych treści z przekierowaniem do strony internetowej z pewnością przełoży się na dodatkowe kliknięcia, które dla początkującej firmy są na wagę złota. Kliknięcia i przeczytane przez osobę poszukującą informacje mogą stać się wstępem do owocnej współpracy, lub zakupu usług i towarów. Przede wszystkim jednak staną się milowym krokiem do rozpoznawalności marki w sieci.

Konkurencja nie śpi

Pamiętajmy o tym, że nie jesteśmy jedyni na rynku. Wokół nas jest mnóstwo podobnych firm oferujących często identyczne produkty i usługi. Większość z nich na pewno podejmuje działania skutecznie podnoszące je w rankingach Google, dlatego to ich strony jako pierwsze wyświetlą się w wyszukiwarce. Często zdarza się tak, że osoba poszukująca w internecie informacji, usług, lub produktów, porównuje ofertę kilku pierwszych wyników, nie zagłębiając się w informacje ujęte w kolejnych kartach przeglądarki. Warto ubiec konkurencję i znaleźć się wyżej, aby to na naszej stronie znalazła się osoba zainteresowana.

Zdobywanie zaufania

Nie wystarczy, żeby o naszej stronie i w internecie było dużo i głośno. Oczywiście ma nas być widać, jednak równie ważne są wartościowe treści wzbudzające zaufanie i przyjazny interfejs strony. Te dwa aspekty warunkują sukces. Jeśli już ktoś trafi na naszą stronę, musi być zadowolony z tego, co na niej znajdzie. Zadowolony klient, kontrahent, lub osoba czytająca, z pewnością przekaże linka do strony dalej – do znajomych, rodziny i przyjaciół, którzy staną się klientami. Bądź ekspertem w swojej branży, a z pewnością z pomocą pozycjonowania stron osiągniesz wiarygodność i sukces.